​​​
Sector
  • Gymnasium
  • Vwo
Vakgebied
  • Chinees
Vakinhoud
  • Gesprekken voeren
  • Lezen
  • Kijken en luisteren
  • Schrijven
  • Spreken
Leerplankundig thema
  • Curriculum
  • Onderzoek / Evaluatie
  • Schoolbeleid
  • Examenprogramma
Vakspecifiek thema
  • ERK

Curriculumevaluatie Chinese Taal en Cultuur

30-7-2018
Corbalan, G., Tigelaar, D., & Folmer, E. (2012). Curriculumevaluatie Chinese Taal en Cultuur. Interimrapportage 5 vwo. Enschede/Leiden: SLO/ICLON. 

Dit rapport is met name bedoeld voor docenten Chinees en schoolleiders die zich oriënteren op het invoeren van Chinees als examenvak op hun school. Chinese Taal en Cultuur is in 2010 als nieuw eindexamenvak van start gegaan op negen scholen. Een onderzoeksteam van SLO en ICLON heeft in het tweede pilotjaar (2012) evaluatieonderzoek gedaan. Naast de betrokken docenten en leerlingen zijn ook de schoolleiders bevraagd. Dit rapport doet hiervan verslag.

.