​​​

Sector

  • Basisonderwijs
  • Eerstegraads lerarenopleiding
  • Gymnasium
  • Gymnasium bovenbouw
  • Gymnasium onderbouw
  • Havo
  • Havo bovenbouw
  • Havo onderbouw
  • Hbo
  • Mbo
  • Pabo
  • Po
  • Tweedegraads lerarenopleiding
  • Vmbo
  • Vmbo bovenbouw
  • Vmbo bovenbouw gl
  • Vmbo bovenbouw kb
  • Vmbo bovenbouw tl
  • Vmbo onderbouw
  • Vo
  • Vwo
  • Vwo bovenbouw
  • Vwo onderbouw
  • Wo

Vakgebied

  • Chinees
  • Duits
  • Engels
  • Frans
  • Italiaans
  • Russisch
  • Spaans
  • Turks

Vakinhoud

  • Gesprekken voeren
  • Lezen
  • Kijken en luisteren
  • Schrijven
  • Spreken

Leerplankundig thema

  • Doelen
  • Vakvernieuwing & vakdidactiek

Vakspecifiek thema

  • Vreemdetalendidactiek

Self-assessment of language proficiency: Rationale and applications

23-2-2015
Oscarson, M. (1989). Self-assessment of language proficiency: Rationale and applications. Language testing, 6 (1), 1-13.
Het artikel gaat in op de belangstelling die in het vreemdetalenonderwijs toen sterk was toegenomen  voor methodes voor self-assessment en op publicaties die dat illustreren. Die publicaties betreffen  zowel theoretische als praktische kwesties rond self-assessment. Het zet vervolgens de argumenten uiteen om de self-assessmentprincipes bij het onderwijzen en leren van talen te adopteren, verwijst naar onderzoek en bronnen die die argumenten ondersteunen en presenteert ideeën en materialen die ontwikkelingen die toen plaatsvonden illustreren.