​​​
Sector
  • Basisonderwijs
  • Eerstegraads lerarenopleiding
  • Gymnasium
  • Gymnasium bovenbouw
  • Gymnasium onderbouw
  • Havo
  • Havo bovenbouw
  • Havo onderbouw
  • Hbo
  • Mbo
  • Pabo
  • Po
  • Tweedegraads lerarenopleiding
  • Vmbo
  • Vmbo bovenbouw
  • Vmbo bovenbouw gl
  • Vmbo bovenbouw kb
  • Vmbo bovenbouw tl
  • Vmbo onderbouw
  • Vo
  • Volwasseneneducatie
  • Vwo
  • Vwo bovenbouw
  • Vwo onderbouw
  • Wo
Vakgebied
  • Arabisch
  • Chinees
  • Duits
  • Engels
  • Frans
  • Italiaans
  • Russisch
  • Spaans
  • Turks
Vakinhoud
  • Cultuur
  • Gesprekken voeren
  • Lezen
  • Literatuur
  • Kijken en luisteren
  • Schrijven
  • Spreken
Leerplankundig thema
  • Beleid
  • Curriculum
  • Leraren
  • Professionalisering
  • Vaardigheden
  • Vakvernieuwing & vakdidactiek
Vakspecifiek thema
  • Integratie taal en cultuur
  • Interculturele competentie
  • Taalverwerving
  • Vreemdetalendidactiek

Teaching and assessing intercultural communicative competence

24-2-2015
Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters.
Taalleerders moeten ook de vaardigheid ontwikkelen een taal  op sociaal en cultureel passende wijze te gebruiken. Dat is de inzet van dit boek. Het wil leraren op een toegankelijke manier laten zien wat de interculturele dimensie  in de praktijk kan beteken, voor hen en voor hun leerlingen. Daarbij wordt enige theoretische uitleg niet geschuwd. Maar praktische toepassing staat voorop. Het boek is  geschreven aan de hand van 'Frequently Asked Questions´, vragen en problemen waarmee de auteur zelf werd geconfronteerd. Byram noemt praktisch bruikbare bronnen en geeft voorbeelden van wat andere leraren hebben gedaan om de interculturele communicatieve competentie van hun leerlingen te vergroten.
Contactpersoon
Excuses voor het ongemak, maar er is een fout opgetreden in dit onderdeel.